Brukervilkår

AVTALE

Dette er en avtale mellom Telemark fylkeskommune (tilbyder av mobilbillett og eier av farte.no) og Kunden (bruker av mobilbillett).

vtalen gir Kunden rett til å benytte bankkort som betalingsmiddel for billettproduktene som til enhver tid tilbys. Kunden er ansvarlig for å holde seg oppdatert om hvilke billettyper som kan kjøpes via mobilapplikasjonen og hvilke betingelser som gjelder, se under fane «Bruk av billett». Kunden er selv ansvarlig for å undersøke om det er et tilgjengelig kollektivtilbud for valgt reise, slik at påstigning skjer innenfor billettens varighet. Beskrivelse av billettyper med betingelser, priser og betalingsmåter finnes under «Info og priser» i applikasjonen. Informasjon om ruter og kollektivtilbud finnes på https://farte.no/.

Avtalen gir Telemark fylkeskommune rett til å belaste Kundens bankkort med prisen for de produktene som Kunden kjøper.

Telemark fylkeskommune er ansvarlig for at produktet Kunden kjøper på telefonen sin er tilgjengelig og kan lastes ned via appen når tilstrekkelig nettilgang er tilstede.


KORTSIKKERHET

Alle betalinger som foregår ved bruk av bankkort blir behandlet av vår valgte betalingsformidler som lagrer all kortinformasjon sikkert i henhold til kortselskapenes retningslinjer.


REFUSJON AV KJØP

Det er ingen angrerett eller mulighet for avbestilling etter at produktet er betalt. Dersom det foreligger en mangel på produktet må Kunden innen 14 dager gi skriftlig beskjed om å påberope seg reklamasjon til farte@telemarkfylke.no. Kvittering må vedlegges. Ved en utbetaling vil det ikke kunne foretas utbetaling kontant, men Kunden kan få refundert beløp til konto hvor belastningen opprinnelig ble gjennomført, eller annen oppgitt bankkonto. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). Dersom bussen eller ferga ikke går til tiden kan reisegarantien gi deg rettigheter. Informasjon om denne finnes på https://farte.no/Reisegaranti.

PERSONVERN

Se egen personvernerklæring under "Info og Priser" i Appen.